Wij gebruiken cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek en winkelen bij abelswijnen.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen. Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Lees meer.
Veelgestelde Vragen
Nadat je met ons contact hebt opgenomen sturen wij je per email een retourlabel van PostNL op dat je op het adres kunt plakken. Om het pakket te retourneren dien je de volgende stappen te doorlopen:
1) Gelieve de wijnen te verpakken in de originele verzenddoos en deze goed dicht te plakken met tape.
2) Het oorspronkelijke adreslabel dat op de verzenddoos zit verwijderen of duidelijk doorstrepen.
3) Het retourlabel dat jw van ons hebt ontvangen dien je op de verzenddoos plakken.
4) De doos kan je afgeven bij een post.nl punt naar keuze. Klik hier voor het dichtstbijzijnde post.nl punt bij jou in de buurt. Als je het retourlabel dat wij je hebben gestuurd gebruikt hoef je niet te betalen voor de retourzending. Bewaar wel goed het afgiftebewijs dat je van post.nl ontvangt.
Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen in ons magazijn laten wij dit per email aan je weten. Wij vergoeden alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld maar binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de retouraanvraag hebt ingediend. Wij behouden ons het recht voor te wachten met terugbetalen totdat de geretourneerde artikelen ontvangen zijn in ons magazijn. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere betaalmethode.
LET OP: De kaartcodes vul je niet in bij het veld couponcode (dit is een veld voor cadeaubonnen en/of kortingscodes van Abels Wijnen zelf) maar deze kun je invullen nadat je op de button "Plaats uw bestelling" hebt geklikt. Je komt dan in de betaalomgeving waar gevraagd wordt om twee soorten codes:
- De kaartcode die je op de achterkant van de kaart vindt. Deze begint meestal met 6064.
- De pincode/veiligheidscode die je vindt onder de kraslaag op de kaart.
Nadat je deze codes hebt ingevuld klik je op de button "Giftcard toepassen". Het bedrag van de giftcard wordt dan van het totaalbedrag van de bestelling afgehaald.
Heb je meerdere VVV Giftcards? Vul dan de codes van de overige kaarten steeds opnieuw in en klik dan steeds op de button "Giftcard toepassen".
Is het bedrag van je bestelling hoger dan het bedrag dat op de cadeaukaart staat? Dan kun je het restant betalen d.m.v. iDeal, creditcard of Paypal. Is het bedrag van de kaart hoger dan het bedrag van uw bestelling? Dan blijft het restantbedrag op de kaart staan en kun je dit gebruiken voor een volgende bestelling bij Abels Wijnen.
LET OP: sinds juni 2020 geldt er een maximum aan de hoogte van het te verzilveren bedrag per bestelling. Per online transactie kan er tot maximaal €50,- worden verzilverd. Dit is één van de Europese anti-witwasregels volgens de Nederlandse Wet.
Krijg je een foutmelding bij het invullen van de kaartcodes of heb je hierover andere vragen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder!
LET OP: De kaartcodes vul je niet in bij het veld couponcode (dit is een veld voor cadeaubonnen en/of kortingscodes van Abels Wijnen zelf) maar deze kun je invullen nadat je op de button "Plaats uw bestelling" hebt geklikt. Je komt dan in de betaalomgeving waar gevraagd wordt om 2 soorten codes:
- De kaartcode die je op de achterkant van de kaart vindt. Deze begint meestal met 6064.
- De pincode/veiligheidscode die je vindt onder de kraslaag op de kaart.
Nadat je deze codes hebt ingevuld klik je op de button "Giftcard toepassen". Het bedrag van de giftcard wordt dan van het totaalbedrag van de bestelling afgehaald.
Heb je meerdere Webshop Giftcards? Vul dan de codes van de overige kaarten steeds opnieuw in en klik dan steeds op de button "Giftcard toepassen".
Is het bedrag van je bestelling hoger dan het bedrag dat op de cadeaukaart staat? Dan kun je het restant betalen d.m.v. iDeal, creditcard of Paypal. Is het bedrag van de kaart hoger dan het bedrag van uw bestelling? Dan blijft het restantbedrag op de kaart staan en kun je dit gebruiken voor een volgende bestelling bij Abels Wijnen.
Krijg je een foutmelding bij het invullen van de kaartcodes of heb je hierover andere vragen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder!
LET OP: De kaartcodes vul je niet in bij het veld couponcode (dit is een veld voor cadeaubonnen en/of kortingscodes van Abels Wijnen zelf) maar deze kun je invullen nadat je op de button "Plaats uw bestelling" hebt geklikt. Je komt dan in de betaalomgeving waar gevraagd wordt om 2 soorten codes:
- De kaartcode die je op de achterkant van de kaart vindt. Deze begint meestal met 6064.
- De pincode/veiligheidscode die je vindt onder de kraslaag op de kaart.
Nadat je deze codes hebt ingevuld klik je op de button "Giftcard toepassen". Het bedrag van de giftcard wordt dan van het totaalbedrag van de bestelling afgehaald.
Heb je meerdere Wijncadeau kaarten? Vul dan de codes van de overige kaarten steeds opnieuw in en klik dan steeds op de button "Giftcard toepassen".
Is het bedrag van je bestelling hoger dan het bedrag dat op de cadeaukaart staat? Dan kun je het restant betalen d.m.v. iDeal, creditcard of Paypal. Is het bedrag van de kaart hoger dan het bedrag van uw bestelling? Dan blijft het restantbedrag op de kaart staan en kun je dit gebruiken voor een volgende bestelling bij Abels Wijnen.
Krijg je een foutmelding bij het invullen van de kaartcodes of heb je hierover andere vragen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder!
1) Plaats de gewenste wijnen in uw winkelwagen.
Je kunt zelf rondkijken op onze website om wijnen te selecteren of de wijnkiezer gebruiken als keuzehulp. Heb je een keuze gemaakt? Vul dan bij elke wijn die je wilt bestellen in het invoerveld in hoeveel flessen je wilt bestellen en klik op de winkelwagen button.
Als je alles in de winkelwagen hebt geplaatst klik dan op het winkelwagenicoon rechts bovenin de website. Je komt dan in de winkelwagen
In de winkelwagen kan je eventueel nog het aantal flessen wijzigen of een artikel verwijderen. Als je bestelling zo compleet is klik je op de button "Bestellen".
Wil je een wijn cadeau geven? Dan kan je in de winkelwagen ook nog een cadeauverpakking en persoonlijke boodschap aan je bestelling toevoegen.
2) Vul je gegevens in, kies een verzendmethode en kies een betaalmethode. Als je een ander factuuradres wilt opgeven dan kan je dat aangeven onder het kopje factuuradres.
3) Controleer en plaats je bestelling.
Controleer je bestelling. Heb je een couponcode van Abels Wijnen? Dan kan je die in het bijbehorende veld invoeren.
Nadat je onze algemene voorwaarden hebt geaccepteerd klikje op de button "plaats bestelling" om je bestelling te voltooien. Als je voor Ideal, Paypal, Creditcard of een Giftcard hebt gekozen, kom je nu op een pagina waar je je bestelling kunt betalen met de gekozen betaalwijze. Als je voor achteraf betalen hebt gekozen dan krijg je een email met daarin een betaalverzoek.
Als je de bestelling correct hebt afgerond kom je op onze "bedanktpagina". Je krijgt een email ter bevestiging van je bestelling.
Let op: heb je een Webshop Giftcard, Wijncadeaukaart of VVV Giftcard ontvangen? Dan kun je hiermee betalen door bij het veld "betaling" de betreffende kaart aan te vinken. De codes hiervoor vul je NIET in bij het veld couponcode maar kun je invullen nadat je op de button "plaats uw bestelling" hebt geklikt. Je komt dan in de betaalomgeving waar je de gevraagde codes in kunt vullen.
- Wijncadeau: om het saldo te checken vul je de saldochecker in op de website van Wijncadeau.
- Webshop Giftcard: om het saldo te checken vul je de saldochecker in op de website van Webshop Giftcard.
- VVV Giftcard: om het saldo te checken vul je de saldochecker in op de website van VVV Giftcard.
Ideal of Creditcard: binnen 3 werkdagen
Achteraf betalen: je hoeft niet meer te betalen
Paypal: binnen 3 tot 7 werkdagen
Wat als je een bestelling al ontvangen hebt en je die wilt annuleren? Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen in ons magazijn laten wij dit per email aan je weten. Wij vergoeden alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld maar binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de retouraanvraag hebt ingediend. Wij behouden ons het recht voor te wachten met terugbetalen totdat de geretourneerde artikelen ontvangen zijn in ons magazijn. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere betaalmethode.
- Klik bovenaan op het icoontje van Mijn account
- Login met je emailadres en wachtwoord
- Bij het "Contactinformatie" kun je je emailadres en wachtwoord wijzigen en bij het "Adresboek" kun je je standaard factuuradres en leveringsadres aanpassen.
1) Klik op de track and track link die je van PostNL hebt ontvangen.
2) Klik op bezorging wijzigen. Dit kan vanaf het moment dat PostNL je pakket heeft ontvangen van ons tot je de status 'Gesorteerd' ziet staan. Wil je berichten ontvangen zodra de status van je pakket verandert? Dat kan in de PostNL-app via 'Account' - 'Notificaties'.
3) Kies het gewenste bezorgmoment. Je kunt zelf kiezen wanneer PostNL je pakket komt bezorgen. Je kunt er ook voor kiezen om je pakket te laten afleveren bij een PostNL-punt.
Als je met een meerdere giftcards wilt betalen, vul dan de kaartcodes en de pincodes/veiligheidscodes van de overige kaarten steeds opnieuw in en klik dan steeds op de button "Giftcard toepassen".
Maar...wij proberen alle bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. Daardoor is je bestelling soms al verzonden voordat het annuleringsverzoek binnenkomt. Uiteraard kun je dan binnen de zichttermijn de bestelling retourneren.
Het kan zijn dat je pakket, door onvoorziene omstandigheden vertraging oploopt bij PostNL. Dit kan je dan terugzien op dezelfde track and trace link.
Wil je liever niet dat je pakket bij de buren bezorgd wordt? Geef dat dan, bij het plaatsen van je bestelling, aan in het opmerkingenveld in onze internetkassa. Wij zorgen er dan voor dat PostNL het niet bij de buren aflevert als je niet thuis bent.
Voorwaarden voor het retourneren van je bestelling:
- Indien je een bestelling wilt retourneren dien je vooraf ALTIJD eerst contact met ons op te nemen. Wij kunnen alleen geretourneerde bestellingen verwerken waarover van te voren contact met ons is opgenomen. Vermeld daarbij de naam waarop de bestelling is geplaatst en het bestelnummer.
- Je kunt kiezen of je t.w.v. het bedrag van je bestelling vervangende wijnen wilt of het aankoopbedrag, inclusief evt. verzendkosten, terug wilt.
- Wij vergoeden alleen de ongeopende flessen wijn.
- Wij verzoeken je om, indien mogelijk, de wijnen in de originele verzenddoos te retourneren. Dit omdat onze wijnen verzonden worden in speciaal voor wijn ontworpen verzenddozen zodat het risico op breuk minimaal is.
- Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen in ons magazijn laten wij dit per email aan je weten. Wij vergoeden alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld maar binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de retouraanvraag hebt ingediend. Wij behouden ons het recht voor te wachten met terugbetalen totdat de geretourneerde artikelen ontvangen zijn in ons magazijn. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere betaalmethode.
Voor Belgische en Duitse zendingen onder de €50,- hanteren wij de volgende tarieven:
Belgie: €8,95
Duitsland: €8,95
- Sneller het bestelproces doorlopen omdat je adresgegevens opgeslagen zijn.
- De status van de bestellingen controleren
- Eerdere bestellingen bekijken
- Meerdere afleveradressen bewaren (bijvoorbeeld voor verzending aan je werkadres, familieleden en/of vrienden).
Daarnaast zijn wij ook acceptant van verschillende online giftcards/cadeaukaarten die je als betaalmiddel kunt gebruiken. Wij accepteren de volgende kaarten:
- Wijncadeau, de complete wijnkaart
- Webshop Giftcard
- VVV Giftcard
Als je met een van bovenstaande giftcards wilt betalen en er staat niet voldoende saldo op de kaart om de hele bestelling mee te voldoen, dan kun je het restant met iDeal, Creditcard of Paypal betalen.
Vanuit België kan er naast bovenstaande betaalmogelijkheden ook nog betaald worden via Bancontact/ Mistercash. Mister Cash is de meest gebruikte online betalingsmethode in België, vergelijkbaar met iDEAL in Nederland.
Vanuit Duitsland kan er naast bovenstaande betaalmogelijkheden ook nog betaald worden via Sofort Banking.
Klik hier voor meer informatie over onze betaalmogelijkheden.
We zullen je gegevens nooit doorsturen/verkopen/ruilen aan/met derden voor marketingdoeleinden buiten Abels Wijnen. Wij sturen persoonsgegevens alleen door naar derden om aan onze verplichtingen tegenover jou te voldoen. Zo sturen wij gegevens bijvoorbeeld door aan leveranciers en verzendpartners in verband met verzendingen. Wij mogen je persoonlijke gegevens ook doorgeven aan organisaties zoals kredietcontrole- of incassobureaus in verband met van kredietcontroles, identiteitscontroles, het bijhouden van de kredietwaardigheid en het uitvoeren van incasso’s waar je zelf toestemming voor hebt gegeven.
We hebben zowel technische als organisatorische maatregelen getroffen om je gegevens te beschermen tegen verlies, manipulatie, onbevoegde toegang, etc. We verbeteren onze veiligheidsmaatregelen continu in geval van technologische vooruitgang en ontwikkelingen. Bij Abels Wijnen beschermen we je gegevens door encryptie. SSL staat voor Secure Sockets Layer. Dit is een functie die alle informatie, die tussen de koper en de verkoper verzonden wordt, versleutelt.
We zullen je gegevens nooit doorsturen/verkopen/ruilen aan/met derden voor marketingdoeleinden buiten Abels Wijnen. Wij sturen persoonsgegevens alleen door naar derden om aan onze verplichtingen tegenover jou te voldoen. Zo sturen wij gegevens bijvoorbeeld door aan leveranciers en verzendpartners in verband met verzendingen. Abels Wijnen mag je persoonlijke gegevens ook doorgeven aan organisaties zoals kredietcontrole- of incassobureaus in verband met van kredietcontroles, identiteitscontroles, het bijhouden van de kredietwaardigheid en het uitvoeren van incasso’s waar je zelf toestemming voor hebt gegeven.
Om creditcardbetalingen bij ons zo veilig mogelijk te maken wordt alle informatie in versleutelde vorm verzonden met gebruik van SSL (Secure Sockets Layer). Dit betekent dat de informatie door een beveiligde verbinding wordt verstuurd en dat je creditcardgegevens niet door externe partijen gezien kunnen worden. Voor creditcardbetalingen werken we samen met een geautoriseerde betalingspartner die ons direct bij de bank laat controleren of de creditcard geldig is voor aankopen. Onze betalingspartner verwerkt je creditcardgegevens op de juiste wijze zoals vastgelegd in de internationale veiligheidsstandaard PCI DSS, ontwikkeld door creditcardorganisaties VISA, MasterCard, Diners, American Express en JCB. Dit betekent dat je creditcardgegevens volgens de hoogste veiligheidsstandaard verwerkt worden. Als je met een creditcard betaalt, behouden we ons het recht voor een identiteitscontrole uit te voeren.
Contact
TELEFOON
Heb je wensen of een vraag en wil je direct iemand spreken? Bel ons dan! Wij zijn van dinsdag tot en met vrijdag van 09:30 tot 18:00 uur bereikbaar.
Stuur je liever een e-mail? Dat kan natuurlijk ook! Wij streven ernaar jouw e-mail binnen één werkdag te beantwoorden.
CONTACTFORMULIER
Je kan natuurlijk ook ons contactformulier invullen! We streven ernaar om binnen één werkdag contact met je op te nemen.