Veelgestelde Vragen

Annuleren & Retour

Hoe kan ik (een deel van) mijn bestelling retourneren?
Wanneer je, om welke reden dan ook, niet tevreden bent over je bestelling dan kan je deze binnen 14 dagen na ontvangst kosteloos retourneren. Indien je (een deel van) je bestelling wilt retourneren verzoeken wij je om ALTIJD eerst contact met ons op te nemen. Wij kunnen alleen geretourneerde bestellingen verwerken waarover van te voren contact met ons is opgenomen. Vermeld daarbij de naam waarop de bestelling is geplaatst en het bestelnummer. 

Nadat je met ons contact hebt opgenomen sturen wij je per email een retourlabel van PostNL op dat je op het adres kunt plakken. Om het pakket te retourneren dien je de volgende stappen te doorlopen:

1) Gelieve de wijnen te verpakken in de originele verzenddoos en deze goed dicht te plakken met tape.
2) Het oorspronkelijke adreslabel dat op de verzenddoos zit verwijderen of duidelijk doorstrepen.
3) Het retourlabel dat jw van ons hebt ontvangen dien je op de verzenddoos plakken.
4) De doos kan je afgeven bij een post.nl punt naar keuze. Klik hier voor het dichtstbijzijnde post.nl punt bij jou in de buurt. Als je het retourlabel dat wij je hebben gestuurd gebruikt hoef je niet te betalen voor de retourzending. Bewaar wel goed het afgiftebewijs dat je van post.nl ontvangt.

Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen in ons magazijn laten wij dit per email aan je weten. Wij vergoeden alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld maar binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de retouraanvraag hebt ingediend. Wij behouden ons het recht voor te wachten met terugbetalen totdat de geretourneerde artikelen ontvangen zijn in ons magazijn. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere betaalmethode.

Hoe snel word ik terug betaald na annuleren of retourneren?
Als je een bestelling hebt geannuleerd die nog niet verzonden is, betalen we je meteen terug zodra we de annulering verwerkt hebben. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

Ideal of Creditcard: binnen 3 werkdagen

Achteraf betalen: je hoeft niet meer te betalen

Paypal: binnen 3 tot 7 werkdagen

Wat als je een bestelling al ontvangen hebt en je die wilt annuleren? Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen in ons magazijn laten wij dit per email aan je weten. Wij vergoeden alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld maar binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de retouraanvraag hebt ingediend. Wij behouden ons het recht voor te wachten met terugbetalen totdat de geretourneerde artikelen ontvangen zijn in ons magazijn. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere betaalmethode.

Kan ik een bestelling annuleren?
Ja hoor. Zolang je artikel nog niet verzonden is, kun je annuleren. Neem hiervoor contact met ons op. Vermeld daarbij altijd uw naam en bestelnummer.

Maar...wij proberen alle bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. Daardoor is je bestelling soms al verzonden voordat het annuleringsverzoek binnenkomt. Uiteraard kun je dan binnen de zichttermijn de bestelling retourneren.

Wanneer mag ik mijn artikelen ruilen?
Als je een ander artikel hebt ontvangen dan dat je besteld hebt, mag je deze uiteraard kosteloos omruilen. Ook als je spijt hebt van je keuze mag je, binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling, deze kosteloos omruilen. Uiteraard kunnen wij alleen de ongeopende flessen omruilen. Neem voor het ruilen van artikelen altijd eerst contact met ons op.

Wat is de zichttermijn en wat zijn de retourvoorwaarden?
Je hebt het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling deze kosteloos te retourneren. Na deze 14 dagen is het niet meer mogelijk om een bestelling te retourneren.

Voorwaarden voor het retourneren van je bestelling:

- Indien je een bestelling wilt retourneren dien je vooraf ALTIJD eerst contact met ons op te nemen. Wij kunnen alleen geretourneerde bestellingen verwerken waarover van te voren contact met ons is opgenomen. Vermeld daarbij de naam waarop de bestelling is geplaatst en het bestelnummer.

- Je kunt kiezen of je t.w.v. het bedrag van je bestelling vervangende wijnen wilt of het aankoopbedrag, inclusief evt. verzendkosten, terug wilt.

- Wij vergoeden alleen de ongeopende flessen wijn.

- Wij verzoeken je om, indien mogelijk, de wijnen in de originele verzenddoos te retourneren. Dit omdat onze wijnen verzonden worden in speciaal voor wijn ontworpen verzenddozen zodat het risico op breuk minimaal is.

- Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen in ons magazijn laten wij dit per email aan je weten. Wij vergoeden alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld maar binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de retouraanvraag hebt ingediend. Wij behouden ons het recht voor te wachten met terugbetalen totdat de geretourneerde artikelen ontvangen zijn in ons magazijn. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere betaalmethode.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Nee. Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kunt je je bestelling kosteloos retourneren via onze pakketdienst Post.nl. Neem voor het retourneren van je bestelling altijd eerst contact met ons op. Wij kunnen alleen geretourneerde bestellingen verwerken waarover van te voren contact met ons is opgenomen. Vermeld daarbij de naam waarop de bestelling is geplaatst en het bestelnummer.

Contact

phone

TELEFOON

Heb je wensen of een vraag en wil je direct iemand spreken? Bel ons dan! Wij zijn van dinsdag tot en met vrijdag van 09:30 tot 18:00 uur bereikbaar.

024-8458622

email

E-MAIL

Stuur je liever een e-mail? Dat kan natuurlijk ook! Wij streven ernaar jouw e-mail binnen één werkdag te beantwoorden.

info@abelswijnen.nl

Contact

CONTACTFORMULIER

Je kan natuurlijk ook ons contactformulier invullen! We streven ernaar om binnen één werkdag contact met je op te nemen.

contactformulier